Na zamówienie wydawnictwa Black Monk Games nagraliśmy film promujący kampanię crowdfundingową polskiego tłumaczenia siódmej edycji gry fabularnej Zew Cthulhu.

 

Projekt

Zew Cthulhu to słynna gra fabularna wydana przez firmę Chaosium, a napisana przez Sandy’ego Petersena, amerykańskiego twórcę gier RPG, planszowych i komputerowych, znanego również z takich tytułów jak Doom, Quake, Age of Empires i Cthulhu Wars. Inspirowany twórczością pisarza Howarda Phillipsa Lovecrafta, Zew Cthulhu jest grą grozy, w której uczestnicy wcielają się w Badaczy Tajemnic, wspólnie rozwiązujących zagadki i walczących z nadprzyrodzonymi istotami oraz kultystami obcych bogów.

 

Pomysł

Zew Cthulhu to gra w konwencji horroru, a jej polska edycja jest dodatkowo mocno osadzona w rodzimych realiach. Film przedstawia grupę polskich fanów gier fabularnych, spotykających się, aby rozegrać sesję w Zew Cthulhu. Podczas zabawy towarzyszą im subtelne, ledwie zauważalne niepokojące znaki, budujące atmosferę narastającej grozy. Film kończy ujęcie budynku, w którym odbywa się gra, oplatanego przez macki złego bóstwa. Aby dodać produkcji lokalnego kolorytu, do udziału w niej zaprosiliśmy znanych przedstawicieli polskiego środowiska miłośników gier, fantastyki i horroru. W filmie wystąpili: Jakub Ćwiek – pisarz, laureat nagrody im. Janusza A. Zajdla, Adam Kwapiński – autor gier, twórca najwyżej wspartej polskiej gry planszowej na platformie Kickstarter, Maria Piątkowska – tłumaczka, redaktorka portali internetowych, Patrycja Olchowy – organizatorka konwentów fantastyki i założycielka agencji reklamowej Hey You! Pomysłodawcą filmu był Kuba Polkowski, autorem zdjęć Maciej Magowski, a za efekty wizualne odpowiadał Tomasz Bar.

 

Realizacja

Produkcja została głównym filmem promocyjnym kampanii w serwisie Wspieram.to, umieszczonym w centralnym miejscu strony projektu oraz eksponowanym na profilach wydawcy w mediach społecznościowych. Fragment został również wyemitowany w programie telewizyjnym w stacji TVN, poświęconym udanej zbiórce crowdfundingowej.

 

Efekt

Kampania Zewu Cthulhu w serwisie Wspieram.to pobiła rekord polskiego crowdfundingu, zbierając ponad milion złotych, wpłacony przez ponad dwa tysiące wspierających. Projekt ufundował się w 23 minuty, ostatecznie zbierając w ciągu miesiąca aż 1779% minimalnego celu założonego przez twórców.