Na zamówienie wydawnictwa NSKN Games stworzyliśmy dwa filmy promujące kampanię crowdfundingową gry planszowej Snowdonia w wersji Deluxe Master Set.

 

Projekt

Snowdonia to popularna strategiczna gra planszowa autorstwa Tony’ego Boydella, w której uczestnicy wcielają się w budowniczych słynnej kolejki na górę Snowdon w Walii w 1894 r. Wersja Deluxe Master Set dodatkowo zawiera w pudełku wcześniej wydane scenariusze i karty promocyjne oraz wariant dla jednego gracza, opracowany przez David Turcziego, autora tak znanych tytułów jak Anachrony, Dice Settlers i Teotihuacan: City of Gods.

 

Pomysł

W związku z tematyką gry, traktującą o Walii, kolei i turystyce, postawiliśmy na nietypowe podejście do tematu. Powstały dwa filmy: krótka animacja przedstawiająca komponenty gry oraz dłuższy film całkowicie aktorski, opowiadający historię dwóch turystów, którzy udają się do Walii, by poznać prawidłową wymowę najdłuższej na świecie nazwy miejscowości: Llanfair­pwllgwyngyll­gogery­chwyrn­drobwll­llan­tysilio­gogo­goch.   

 

Realizacja

Oba filmy, animowany oraz aktorski, zostały wykorzystane do promocji kampanii gry Snowdonia w Internecie. Znalazły się na stronie projektu w serwisie Kickstarter – jeden jako główny film promocyjny – oraz w licznych mediach społecznościowych. Humorystyczny film aktorski był przed i w trakcie kampanii często udostępniany przez fanów na ich prywatnych profilach oraz grupach poświęconych grom planszowym

 

Efekt

Kampania Snowdonia Deluxe Master Set na Kickstarterze przyniosła twórcom ponad 440 tysięcy dolarów, wpłacone przez ponad 4,5 tysiąca wspierających. Oznacza to niemal dziesięciokrotność minimalnej kwoty, której oczekiwali organizatorzy kampanii.