Dla wydawnictwa PHALANX przygotowaliśmy film promocyjny oraz figurki do gry planszowej Nanty Narking.

 

Projekt

Nanty Narking to gra planszowa autorstwa uznanego angielskiego projektanta, Martina Wallace’a. Pierwotnie wydana pod tytułem Discworld: Ankh-Morpork i osadzona w świecie wykreowanym przez legendarnego pisarza fantasy, sir Terry’ego Pratchetta, w 2018 r. została zaprojektowana na nowo, a akcję przeniesiono do XIX-wiecznego Londynu – miasta, które było jedną z inspiracji Pratchetta do kreacji stolicy jego fantastycznego uniwersum.  

 

Pomysł

Projekt Nanty Narking był pierwszą kampanią crowdfundingową w formie historii, na której przebieg wpływ mieli wspierający, głosujący na wybory, jakie powinien podjąć główny bohater. W związku z fabularnym charakterem kampanii i specyficznym tematem gry – mroczną stroną wiktoriańskiego Londynu, pełnego oszustów, przestępców i intrygantów – film promocyjny musiał podkreślać te aspekty. Stworzyliśmy zatem animację o delikatnej kresce, przywodzącej na myśl ilustracje książek z epoki, zaś narrator wprowadził widza w historię głównej postaci kampanii, użyto również cytatu z poematu “Kruk” Edgara Allana Poe. Dodatkowo na potrzeby gry rzeźbiarz 3D Grzegorz Korniluk zaprojektował w skali 28 mm szczegółowe figurki agentów oraz budynków, nawiązujące do ważnych miejsc, postaci historycznych i archetypów epoki.

 

Realizacja

Nasza animacja to główny film promujący kampanię gry Nanty Narking, umieszczony w najlepiej widocznym punkcie strony projektu w serwisie Kickstarter oraz towarzyszący postom w mediach społecznościowych. Cyfrowe wizualizacje oraz zdjęcia prototypowych figurek pojawiły się również na profilach wydawnictwa PHALANX w serwisach Facebook, Twitter, BoardGameGeek oraz zostały użyte w bannerach reklamowych widocznych na najważniejszych portalach branżowych.

 

Efekt

Crowdfundingową kampanię gry w serwisie Kickstarter wsparło prawie 4 tysiące osób, wpłacając na wydanie gry ponad 230 tysięcy funtów, czyli 385% minimalnej sumy oczekiwanej przez twórców projektu.