Na potrzeby Hexy Studio przygotowaliśmy oprawę graficzną, projekt figurek i filmy promocyjne gry planszowej Hard City.

 

Projekt

Hard City jest grą planszową stworzoną wspólnie przez debiutanta Marka Raczyńskiego i doświadczonego autora Adama Kwapińskiego, którego gra Nemesis zebrała na platformie crowdfundingowej Kickstarter ponad 3 mln funtów, ustanawiając rekord wsparcia dla gry planszowej polskiego autorstwa. Gra opowiada historię grupy policjantów stawiających czoła szalonemu naukowcowi Doktorowi Zero, dowodzącemu hordą mutantów. Ich zmagania mają miejsce na ulicach fikcyjnego amerykańskiego miasta Hard City.

 

Pomysł

Gra nawiązuje do “retro” klimatu lat 80-tych i została zainspirowana klasycznymi filmami akcji, serialami policyjnymi oraz kultowymi niskobudżetowymi horrorami klasy B. Ilustrator Łukasz Witusiński przygotował więc komiksowe grafiki przedstawiające kanoniczne postacie i miejsca, znane z filmów z lat 80-tych, żartobliwie nawiązujące do największych klasyków gatunku. Na ich podstawie rzeźbiarz Grzegorz Korniluk stworzył w skali heroic 28 mm modele 3D figurek do gry przedstawiające postacie bohaterów i mutantów. Animacja promocyjna została przygotowana w formie krótkiego zwiastuna filmowego, prezentującego najważniejsze elementy mechaniki rozgrywki w fabularyzowany sposób. Polska wersja językowa filmu została przeczytana przez legendarnego lektora Tomasza Knapika. Oprawa graficzna i komunikacja kampanii crowdfundingowej również otrzymały formę nawiązującą do amerykańskiej kinematografii lat 80-tych.

 

Realizacja

Nasza animacja została głównym filmem promocyjnym kampanii w serwisie Kickstarter, umieszczonym na samej górze strony projektu, a stworzone przez nas grafiki opatrzyły nie tylko elementy gry, ale też całą jej kampanię oraz oficjalną stronę internetową. Przygotowane na potrzeby social media filmy i ilustracje znalazły się na profilach projektu w portalach Facebook, Twitter, Instagram i BoardGameGeek, zarówno w formie postów, jak i reklam, towarzyszyły również oficjalnym informacjom prasowym rozsyłanym drogą mailową. Dedykowane bannery reklamowe pojawiły się na najważniejszych branżowych serwisach i blogach poświęconych grom planszowym i crowdfundingowi, m.in. The Dice Tower, Beasts of War, Kicktraq, ZnadPlanszy.

 

Efekt

W ciągu krótkiej, bo trwającej zaledwie 18 dni kampanii crowdfundingowej, Hard City zebrało na Kickstarterze ponad 38 tysięcy dolarów, czyli 127% minimalnej sumy założonej przez twórców. Projekt ufundował się już pierwszego dnia kampanii, a łącznie odblokowano pięć celów dodatkowych.